20 آبان , 1403

کد خبر : 27955
اخبار عمومی یکشنبه 18 شهریور 1403 - 17:13 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

میانگین نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی ۱۰.۹۸

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به میانگین نمرات ۱۰.۹۸ دانش‌آموزان در امتحانات نهایی امسال گفت: عملکرد دانش‌آموزان دختر بهتر از پسران است.

به گزارش صنعت مالی ، محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش امروز در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: 400 طراح سؤال 72 ساعت در قرنطینه بودند تا کار طراحی سؤالات را انجام دهند و هنگام سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید از طراحان خواستم تا 12 روز در قرنطینه بمانند تا بتوانیم از سؤالات طراحی شده آنها استفاده کنیم و 36 نفر برای امتحانات اول و دوم به مدت 12 روز در قرنطینه ماندند.

وی افزود: 60 میلیون پاسخنامه توسط مصححان طراحی شد و 50 هزار دبیر تخصصی مشارکت داشتند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: 138 هزار عوامل اجرایی در برگزاری امتحانات نهایی خرداد 1403 مشارکت داشتند و نمره کل برای یک میلیون و 500 هزار داوطلب محاسبه شد.

زارعی ادامه داد: نتایج آزمون در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در رشته علوم تجربی بدین شرح است، در پایه دهم میانگین نمرات 12.64، یازدهم 11.52و پایه دوازدهم، 12 است. در رشته ریاضی پایه دهم، 12.69، پایه یازدهم 11.26 و پایه دوازدهم 11.82 است.

معدل 10.98 در پایه دوازدهم

وی افزود: در رشته علوم انسانی پایه دهم میانگین نمرات 9.44، پایه یازدهم 9.07 و پایه دوازدهم 9.13 است، در مجموع نمرات پایه دهم در سه رشته 11.59، پایه یازدهم 10.62 و پایه دوازدهم 10.98 است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه عملکرد پایه دهم بهتر از سایر پایه‌ها است و منتقدان می‌گفتند با تسری آزمون‌ها به پایه‌های پایین کار برای دانش‌آموزان دشوارتر شده است، افزود: وضعیت نمرات نشان داد عملکرد آنها نسبت به سایر پایه‌ها بهتر بود.

افزایش نیم نمره‌ای نمرات نسبت به سال گذشته

زارعی با اشاره به اینکه عملکرد دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته بهتر بود، متذکر شد: در رشته علوم تجربی میانگین نمرات از 11.23 به 12 رسید. در رشته علوم ریاضی میانگین نمرات از 10.79 به 11.82 و در رشته انسانی از 8.75 به 9.13 رسید و در مجموع نمرات دانش‌آموزان از 10.26 به 10.98 رسیده است.

وی ادامه داد: در مجموع در رشته انسانی 0.38، تجربی 0.77 و ریاضی 1.03 افزایش میانگین نمرات را نسبت به سال گذشته داشتیم و در مجموع سه رشته نیم نمره نمرات افزایش داشت.

نمرات بهتر دانش‌آموزان دختر

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: عملکرد دانش‌آموزان دختر بهتر از پسران است، در رشته ریاضی میانگین نمرات دختران 12.97 و پسران 11.24، در رشته تجربی دختران 12.44 و پسران 11.27 و در رشته انسانی، دختران 10.17 و پسران 7.73 است.

نمرات بالاتر دولتی‌ها اما با احتساب سمپاد

زارعی با اشاره به اینکه مجموع نمرات دانش‌آموزان مدارس دولتی در رشته ریاضی 11.94 و مدارس غیردولتی 11.62 بود، در رشته تجربی مدارس دولتی 12.28 و غیردولتی 11.16 در رشته انسانی میانگین نمرات مدارس دولتی 9.25 و غیردولتی 8.71 است.

وی بیان کرد: میانگین نمرات دروس در اکثر دروس جز درس زبان انگلیسی در رشته علوم تجربی رشد داشت. در رشته ریاضی به جز درس عربی، زبان و قرآن در مابقی دروس نمرات نسبت به سال گذشته ارتقا داشته است. در رشته انسانی در بسیاری از دروس نمرات بهتر بود اما در برخی دروس همچون زبان انگلیسی، سلامت و بهداشت، عربی زبان قرآن و تاریخ کاهش نمرات را داشتیم.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: بیشترین افزایش نمرات نزدیک به یک نمره افزایش معدل برای استان یزد است و پس از آن استان‌های سمنان، مازندران و تهران با افزایش نیم نمره بیشترین افزایش نمره را نسبت به سال گذشته داشتند و در تمام استان‌ها نیم نمره ارتقای نمرات را شاهد بودیم.

زارعی با اشاره به اینکه مدارس نمونه دولتی در سال 1401 هیچ سهمی را از رتبه‌های برتر کنکور نداشتند، اما امسال دو نفر در میان نفرات برتر حضور داشتند، گفت: همچنین مدارس عادی دولتی در سال 1401 هیچ سهمی از نفرات برتر کنکور نداشتند و امسال یک نفر در میان نفرات برتر حضور دارند همچنین سهم مدارس غیردولتی از 7 نفر به 5 نفر و سهم مدارس سمپاد از 23 نفر به 22 نفر کاهش داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *