انس طلا
4,236 دلار
+0,14% (5 دلار)
1404/09/10 19:39
طلای 18 عیار
12,188,700 تومان
+1,12% (134,600 تومان)
1404/09/10 19:40
طلای 24 عیار
16,251,400 تومان
+1,12% (179,400 تومان)
1404/09/10 19:40
طلای آب‌شده نقدی
52,796,000 تومان
+1,11% (580,000 تومان)
1404/09/10 19:39
سکه یک گرمی
17,700,000 تومان
+1,14% (200,000 تومان)
1404/09/10 14:02
ربع سکه
37,360,000 تومان
+2,16% (790,000 تومان)
1404/09/10 18:30
نیم سکه
65,500,000 تومان
+2,30% (1,470,000 تومان)
1404/09/10 18:23
سکه امامی
126,885,000 تومان
+2,10% (2,605,000 تومان)
1404/09/10 19:39
سکه بهار آزادی
121,325,000 تومان
+2,95% (3,475,000 تومان)
1404/09/10 19:40
انس طلا
4,236 دلار
+0,14% (5 دلار)
1404/09/10 19:39
طلای 18 عیار
12,188,700 تومان
+1,12% (134,600 تومان)
1404/09/10 19:40
طلای 24 عیار
16,251,400 تومان
+1,12% (179,400 تومان)
1404/09/10 19:40
طلای آب‌شده نقدی
52,796,000 تومان
+1,11% (580,000 تومان)
1404/09/10 19:39
سکه یک گرمی
17,700,000 تومان
+1,14% (200,000 تومان)
1404/09/10 14:02
ربع سکه
37,360,000 تومان
+2,16% (790,000 تومان)
1404/09/10 18:30
نیم سکه
65,500,000 تومان
+2,30% (1,470,000 تومان)
1404/09/10 18:23
سکه امامی
126,885,000 تومان
+2,10% (2,605,000 تومان)
1404/09/10 19:39
سکه بهار آزادی
121,325,000 تومان
+2,95% (3,475,000 تومان)
1404/09/10 19:40
کپی شد!

طرح حمایت از قطعه‌سازان با چالش مواجه شد

وعده حمایت مالی از قطعه‌سازان با چالش دوگانه مواجه است: کمبود نقدینگی و بدهی‌های انباشته.

به گزارش صنعت مالی، با اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، دو منبع بانکی به ارزش مجموع 40 هزار میلیارد تومان برای حمایت از قطعه‌سازان ابلاغ شده‌است؛ با این حال فعالان این حوزه معتقدند مشکلات ساختاری در نظام بانکی و بدهی خودروسازان مانع بهره‌برداری عملی از این منابع خواهد شد.

زارعی، سخنگوی وزارت صمت، در توضیح جزئیات این طرح گفته است: سازوکار پرداخت به‌گونه‌ای طراحی شده که مبالغ تخصیصی مستقیماً به حساب قطعه‌سازان واریز شود و هیچ‌گونه گردش مالی از طریق حساب خودروسازان صورت نگیرد. این منابع می‌تواند روند اجرای تعهدات تولیدی را تسریع کند و امکان دسترسی خودروسازان به تأمین مالی را از مسیر قطعه‌سازان فراهم سازد.

در مقابل، بیگلو، سخنگوی انجمن قطعه‌سازان، ضمن تأیید افزایش سقف اعتباری این صنعت به 40 همت، هشدار داد استفاده از این ظرفیت با موانع جدی روبه‌روست.

وی افزود: ایران‌خودرو و به‌ویژه سایپا به‌دلیل بدهی‌ها و چک‌های برگشتی قادر به بهره‌گیری از این اعتبارات نیستند.

کمبود نقدینگی در شبکه بانکی

بیگلو همچنین با اشاره به کمبود نقدینگی در شبکه بانکی کشور تصریح کرد: بانک‌ها در عمل منابع لازم برای پرداخت به قطعه‌سازان را در اختیار ندارند و ابلاغیه اخیر نمی‌تواند گره از مشکلات این بخش باز کند.

به گفته وی ، با وجود اعلام رسمی حمایت مالی، وضعیت واقعی نقدینگی در صنعت خودرو و قطعه‌سازی همچنان یکی از چالش‌های اصلی تولید به شمار می‌رود و اثرگذاری طرح جدید نیازمند رفع موانع اعتباری و بانکی است.

منبع: تسنیم

بیشتر بخوانید:

  • نقشه راه جدید وزارت صمت برای نجات بازار خودرو
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *