تبدیل شدن خودرو به کالای سرمایهای و هجوم واسطهگران در برنامههای فروش خودروسازان به واسطه تفاوت قابل ملاحظه بهای کارخانه و بازار، همواره مصرفکننده واقعی را از دسترسی به خرید از کارخانه محروم کرده است؛ بهگونهای که خرید خودرو از کارخانه تبدیل به سودآوردترین اقدام بدون کمترین زحمت و در کوتاهترین زمان برای سرمایهگذاران شده بود.
به گزارش صنعت مالی؛ با اصلاح قیمتهای کارخانه، جذابیت ثبتنام در طرحهای فروش برای دلالان از بین رفته و فرصتی برای مشتریان واقعی ایجاد شده تا خودرو را بدون واسطه، با قیمت کارخانه و زیر قیمت بازار، از کارخانه خریداری کنند. موضوعی که از نظر فعالان بازار و اقتصاددانان، بسیار زودتر از این باید اتفاق میافتاد تا بازار خودرو از التهابات چند سال اخیر فاصله میگرفت.
به عنوان نمونه، میتوان گفت که جدیدترین طرح فروش محصولات ایرانخودرو فرصتی برای مصرفکنندگان واقعی فراهم کرده است که تجربه خرید مستقیم از خودروساز، بدون دلال، بدون قیمتهای نجومی بازار را لمس کنند؛ در حالحاضر صفی برای دریافت خودرو از کارخانه توسط مشتریان واقعی ایجاد شده است که به دنبال ثبتنام در این طرح هستند تا سود واقعی خرید را به جای دلالان نصیب خود کنند.
با حذف واسطهها و تعیین قیمت واقعی، خریداران، خودرو را عادلانه و بیدردسر تهیه میکنند، فرصتی مغتنم برای خریداران واقعی تا پیش از آنکه سیاستهای اشتباه دوباره بازار خودرو را به هم بریزد.
بیشتر بخوانید