انس طلا
4,302 دلار
0,00% (0 دلار)
1404/09/23 00:00
طلای 18 عیار
13,167,500 تومان
1,43% (188,800 تومان)
1404/09/23 11:14
طلای 24 عیار
17,556,500 تومان
1,43% (251,800 تومان)
1404/09/23 11:14
طلای آب‌شده نقدی
57,044,000 تومان
1,44% (821,000 تومان)
1404/09/23 11:15
سکه یک گرمی
19,300,000 تومان
+2,12% (400,000 تومان)
1404/09/22 15:11
ربع سکه
42,780,000 تومان
0,21% (90,000 تومان)
1404/09/23 11:14
نیم سکه
74,770,000 تومان
0,95% (710,000 تومان)
1404/09/23 11:14
سکه امامی
138,510,000 تومان
0,72% (1,000,000 تومان)
1404/09/23 11:14
سکه بهار آزادی
132,200,000 تومان
0,99% (1,315,000 تومان)
1404/09/23 11:15
انس طلا
4,302 دلار
0,00% (0 دلار)
1404/09/23 00:00
طلای 18 عیار
13,167,500 تومان
1,43% (188,800 تومان)
1404/09/23 11:14
طلای 24 عیار
17,556,500 تومان
1,43% (251,800 تومان)
1404/09/23 11:14
طلای آب‌شده نقدی
57,044,000 تومان
1,44% (821,000 تومان)
1404/09/23 11:15
سکه یک گرمی
19,300,000 تومان
+2,12% (400,000 تومان)
1404/09/22 15:11
ربع سکه
42,780,000 تومان
0,21% (90,000 تومان)
1404/09/23 11:14
نیم سکه
74,770,000 تومان
0,95% (710,000 تومان)
1404/09/23 11:14
سکه امامی
138,510,000 تومان
0,72% (1,000,000 تومان)
1404/09/23 11:14
سکه بهار آزادی
132,200,000 تومان
0,99% (1,315,000 تومان)
1404/09/23 11:15
کپی شد!
آقاپور در گفت‌وگو با صنعت مالی:

نقش رسانه‌ها در هدایت اقتصادی جامعه نادیده گرفته شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: نقش رسانه‌ها در هدایت اقتصادی جامعه نادیده گرفته شده و صرفاً رسانه‌ها در حوزه اقتصاد به موضوعاتی بسنده می‌کنند که عمق‌نگری و نگاه ژرف‌اندیشانه در آن لحاظ نشده است.

معصومه آقاپور

معصومه آقاپور علیشاهی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در گفت‌وگو با صنعت مالی، درباره نقش رسانه‌ها در هدایت اقتصادی گفت: رسانه‌ها هم می‌توانند بال پرواز افراد سیاسی باشند و هم اینکه نقش آگاهی‌آفرینی برای مردم و جامعه را ایفا کنند. امروز رسانه نقش مهمی در مطالبه‌گری مردم و آگاهی‌بخشی دارد ولی متأسفانه رسانه‌های کشور دچار روزمرگی شده‌اند و از این اصل مهم غفلت کرده‌اند.

وی افزود: نقش رسانه‎‌ها در هدایت اقتصادی نادیده گرفته شده و صرفاً رسانه‌ها در حوزه اقتصاد به موضوعاتی بسنده می‌کنند که عمق‌نگری و نگاه ژرف‌اندیشانه در آن لحاظ نشده است. رسانه باید هدایت‌گر باشد، به جامعه دید و بینش اقتصادی دهد، شیوه صحیح سرمایه‌گذاری را آموزش دهد و حتی به مسئولان و سیاستگذاران راهکار حل مشکلات را ارائه دهد و یا اینکه نظام حکمرانی را در جریان موضوعات و مسائل اقتصادی قرار دهد که از دیدها پنهان مانده و خیلی برجسته نیست.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه رسانه‌ها باید به جای شعارنویسی به صورت تخصص مسئولان را به سمت برنامه‌نویسی عملیاتی سوق دهند، گفت: در حوزه اقتصاد باید مطالبه‌گری وجود داشته باشد و این مطالبه‌گری باید از جانب بخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و اصناف مطرح شود و لازم است در این عرصه رسانه‌ها به خوبی ایفای نقش کنند و انگیزه مطالبه‌گری را در اینها ایجاد و به صورت تخصصی و با ارائه راهکار و راه‌حل چنین مواردی را به گوش مسئولان برسانند.

آقاپور علیشاهی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند اقتصاد کشور را به پرواز درآورند، اظهار کرد: رسانه‌ها نباید دچار روزمرگی شوند. امروز مردم وقتی به رسانه‌ها رجوع می‌کنند به دنبال آگاهی از مسائل و اتفاقات هستند و بهتر است رسانه‌ها در کنار اطلاع‌رسانی اخبار عمومی و معمول، با قلم خود بینش اقتصادی هم به مردم دهند و هم مطالبات اقتصادی مردم و طبقات مختلف را به گوش مسئولان برسانند.

وی در پایان گفت: به جای اینکه رسانه به تیغی برای چندپاره کردن تبدیل شود بهتر است از رسانه به عنوان یک مرهم و بال پرواز استفاده شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *